Ontime


Το LinkedIn είναι η νούμερο ΕΝΑ επιχειρηματική πλατφόρμα

6 Aug, 2020 | Business, Marketing, Social Media

Πριν την εξαγορά της πλατφόρμας, το 2016, από την Microsoft Corp. το LinkedIn δεν θα έλεγε κάποιος ότι είναι χώρος για επικοινωνία περιεχομένου. Περισσότερο, χώρος για δημοσίευση επαγγελματικών προσόντων μέσα από τον οποίο οι χρήστες είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν μεταξύ τους με την ελπίδα να βρουν επαγγελματική στέγη ανταποκρινόμενοι σε άνοιγμα θέσης εργασίας ή να ανακαλυφθούν από μελλοντικούς εργοδότες. Μιλάμε για την νούμερο ένα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες. Κάπως έτσι, όσο πιο απλά, θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει το στάτους του LinkedIn.

Ιούνιο του 2016, η Microsoft Corp. ανακοινώνει τη συμφωνία εξαγοράς του, στην τιμή των 196 δολαρίων ανά μετοχή, συνολικά 26.2 δις δολάρια χρηματική πράξη, με τον όρο το LinkedIn να διατηρήσει την ταυτότητα του, κουλτούρα και ανεξάρτητη κατεύθυνση. Αρχές του έτους 2020 το LinkedIn κατέγραψε την πιο κάτω απόδοση:

-660 εκατομμύρια χρήστες σε 200 χώρες.

-30 εκατομμύρια προφίλ εταιρειών.

-90 εκατομμύρια των χρηστών ανώτατο επίπεδο εταιρικής ιεραρχίας και 63 σε πόστα αποφάσεων.

-57% άντρες και 43% γυναίκες.

-Χρόνος χρηστών στην πλατφόρμα 10:20 λεπτά,  8.5 επισκέψεις εταιρικών σελίδων την μέρα μέσο όρο.

-20 εκατομμύρια δημοσιεύσεις θέσεων εργασίας.

-6.8 δις δολάρια εκτιμώμενη αξία.

Το πιο σημαντικό για κάθε επιχείρηση ή άτομο, με εταιρικούς ή προσωπικούς στόχους το γεγονός ότι το LinkedIn μετατράπηκε σε πλατφόρμα ανάρτησης και κατανάλωσης περιεχομένου με όλα τα είδη όπως λεκτικές αναρτήσεις, φωτογραφίες, βίντεο, συνδέσμους ιστοσελίδων κλπ και το πιο σημαντικό, μεγάλη οργανική προβολή. Παρέχει το δικό του διαφημιστικό σύστημα το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσεις με βάση το επίπεδο μόρφωσης, κατηγορία σπουδών, θέση εργασίας, ονομαστικά εταιρείες μαζί με όλα τα γνωστά δημογραφικά όπως φύλο, ηλικία, τοποθεσία και γλώσσα καθώς και τη δυνατότητα δημιουργίας κώδικα (LinkedIn Tag) τον οποίο μπορείς να τοποθετήσεις στην ιστοσελίδα σου και να χτίσεις διαφημιστικές ενέργειες σε βάθος.

LinkedIn on tablet

Τι σημαίνει αυτό; Τεράστια ευκαιρία για B2B επικοινωνία, τόσο μέσα από τα εταιρικά προφίλ, πολύ περισσότερο από τα προσωπικά. To μόνο που χρειάζεται είναι να γίνει αντιληπτή η φιλοσοφία της επικοινωνίας η οποία δεν διαφέρει από Facebook και Instagram σε θέμα λειτουργίας αλλά από άποψη ύφος περιεχομένου. Το περιεχόμενο εδώ προτείνουμε να είναι τέτοιο το οποίο να μην αφορά lifestyle και προσωπικές στιγμές (απόφυγε να αναρτήσεις το πιάτο με τα σουβλάκια σου) αλλά επικοινωνία που να ενημερώνει, να εκπαιδεύει και να προωθεί το εταιρικό ή προσωπικό branding. Το LinkedIn όταν και εφόσον κρίνει ότι το περιεχόμενο είναι τέτοιο που δίνει αξία  στους χρήστες του, το επιβραβεύει και το κατατάσσει σαν Trending Post.

Tι σημαίνει όταν το LinkedIn σου στέλνει ειδοποίηση ‘Your Post Has Been Trending?

Αυτό σημαίνει ότι η επικοινωνία σου έχει αξία επειδή προκαλεί αλληλεπίδραση στο network σου. To Trending είναι πάντα καλά νέα. Προτού προχωρήσουμε θα πρέπει να δούμε τι πραγματικά σημαίνει Trending. Όπως όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το LinkedIn ψάχνει να κρατήσει ψηλά χρήστες τους οποίους κατατάσσει σαν ‘Influencers’ με κριτήριο τη δημοτικότητα των αναρτήσεων τους. Για αυτό και ο λόγος της εισαγωγής των hashtags το 2018. Με απλά λόγια να προωθήσει ‘απλούς’ χρήστες να αυξήσουν την προβολή των αναρτήσεων τους. Με το να γίνεται η πρόσθεση των hashtags σε μια ανάρτηση της παρέχουμε περισσότερες πιθανότητες για μεγαλύτερη προβολή. Για παράδειγμα, σε μια από τις πρόσφατες μου αναρτήσεις επικοινώνησα συγκεκριμένη θεματολογία και προσέξτε πως πρόσθεσα 3 (όχι περισσότερα) hashtags…

LinkedIn Post

Λίγες μέρες αργότερα πήρα την πιο κάτω ειδοποίηση:

LinkedIn Trending Post

To LinkedIn συνδυάζει πραγματικούς ανθρώπους και αλγόριθμο για να εντοπίσει επικοινωνία οι οποία να συνάδει με του υπόλοιπους χρήστες. Μαζεύουν αυτές τις αναρτήσεις, τις κατηγοριοποιούν και στη συνέχεια τις προωθούν στα προσωπικά προφίλ. Το να καταφέρεις να ενταχθεί η όποια σου ανάρτηση στα trending post σημαίνει οτι:

-Παίρνει μεγαλύτερη προβολή η ανάρτηση και κατ’ επέκταση το προφίλ σου με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες να μεγαλώσει το network σου από συνδέσεις με άλλους χρήστες.

-Ενεργοποιείται ειδοποίηση σε όσους ακολουθούν το hashtag.

-Ενεργοποιείται ειδοποίηση στο network σου ότι η ανάρτηση σου είναι Τrending, κάτι που δίνει περισσότερη βαρύτητα, κυρίως στην εικόνα του προφίλ, την αξιοπιστία και την αξία του.

-Αναγνώριση ότι το περιεχόμενο είναι όντως ενδιαφέρον και χρήσιμο σε άλλους χρήστες.

Το πώς μπορεί κάποιος να μεγαλώσει είτε μέσω ενεργοποίησης Trending Post και γενικά το προσωπικό branding, πολύ απλά να είναι αυθεντικός/ή, να δίνει αξία στους αναγνώστες η όποια  επικοινωνία (ή πολύτιμη πληροφόρηση), να γίνεται συχνή επικοινωνία (1 φορά την μέρα το λιγότερο), να υπάρχει συνέπεια στη θεματολογία της επικοινωνίας ώστε να δημιουργηθεί branding, να υπάρχει τριβή με άλλες αναρτήσεις χρηστών τόσο μέσα από σχολιασμό ουσίας η τουλάχιστον παροχή like (με όλες τις επιλογές όπως και στο Facebook) και φυσικά το περιεχόμενο να είναι αυθεντικό και όχι κοπιά από κάπου αλλού.

Προσοχή! Δεν είναι η κορυφή του Έβερεστ η ειδοποίηση Trending Post. Είναι απλά μια υπενθύμιση ότι γίνεται σωστά ή χρήση της πλατφόρμας. Από κει και πέρα αυτό προϋποθέτει επιπλέον ασταμάτητη προσπάθεια τόσο στο κομμάτι της δημιουργίας αλλά και της ποσότητας του περιεχομένου. Το LinkedIn βρίσκεται σε μια φάση όπου η οργανική προβολή είναι σε αρκετά ψηλό σημείο με ημερομηνία λήξης φυσικά. Η κάθε επιχείρηση και ο κάθε σοβαρός επαγγελματίας θα πρέπει να επενδύσει χρόνο να χτίσει εικόνα στη συγκεκριμένη  πλατφόρμα, ίσως πολύ περισσότερο και από αυτό το Instagram. Να υπενθυμίσω ότι εκεί βρίσκονται μελλοντικοί πελάτες στο επίπεδο λήψης αποφάσεων για τις δικές τους εταιρείες.  

Related Articles

Pin It on Pinterest

Share This