Το πιο πάνω βασίζεται στην εύκολη φόρμουλα με την μέθοδο της δυνατότητας, γνωστή και ως All you can afford. Η διαφορά μεταξύ ενός προϋπολογισμού των €100/μήνα με τα €1,000/μήνα είναι καθαρά στην δυνατότητα των διαφημιστικών κινήσεων και ενεργειών που σου δίνει ο κάθε προϋπολογισμός. Προφανώς με €100/μήνα έχεις την δυνατότητα να κάνεις μόλις 1-2 πολύ συγκεκριμένες κινήσεις, ενώ αντιθέτως με €1,000/μήνα μπορείς να δημιουργήσεις μια ποικιλία από διαφημίσεις, με διαφορετικό περιεχόμενο, σε διαφορετικές πλατφόρμες, διαφορετική στόχευση και διαφορετικά αποτελέσματα.
Η δημοφιλέστερη ερώτηση σε κάθε περίπτωση και για τον ακριβή υπολογισμό του διαφημιστικού σας προϋπολογισμού θα χρειαστεί να προσλάβετε κάποιον ειδικό, κατά πάσα πιθανότητα έναν Σύμβουλο Επιχειρήσεων που εξειδικεύεται στον τομέα των οικονομικών. Και επειδή μάλλον δεν θα το κάνετε, συνεχίστε να διαβάζετε τις πιο κάτω γραμμές.
Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που λέει το εξής,
“Ο οικονομικός προϋπολογισμός μάρκετινγκ πρέπει να είναι ένα ποσοστό των εσόδων σας. Ο βασικός κανόνας είναι ότι οι εταιρείες πρέπει να ξοδεύουν μεταξύ 2-5% των εσόδων τους (βλέπε τζίρος) στο μάρκετινγκ.”
Όταν καταλήξεις στον ετήσιο σου προϋπολογισμό, διαιρείς διά 12 μήνες και έτσι υπολογίζεις τον μηνιαίο σου budget. Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσουμε σε ποιες πλατφόρμες θα αξιοποιήσουμε τον προϋπολογισμό μας. Δείτε την πιο κάτω λίστα που βασίζεται καθαρά στην προσωπική άποψη του γραφών.
- €1 – €300 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση στο Facebook (με χρήση του Instagram σαν διαφημιστικό placement).
- €301 – €500 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media με εξειδικευμένες καμπάνιες σε κάθε πλατφόρμα.
- €501 – €800 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media και καμπάνιες στην Google (είτε Search ή Display)
- €801 – €1000 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media και καμπάνιες στην Google (Search και Display)
- €1000+ – Όλα τα πιο πάνω συν επιπλέον ενέργειες στα παραδοσιακά μέσα όπως ραδιόφωνο, πινακίδες, περιοδικό, portals, κ.α.
Ο διαφημιστικός προϋπολογισμός κάθε μήνα δεν χρειάζεται να είναι ο ίδιος. Αφού καταλήξουμε στο ετήσιο budget, μπορούμε τους μήνες που έχουμε λιγότερο ανάγκη να εξοικονομήσουμε ένα ποσό και να το αξιοποιήσουμε τους μήνες που το έχουμε περισσότερη ανάγκη την διαφήμιση.
Η απάντηση είναι πολύπλευρη και οι επιλογές αξιοποίησης του διαφημιστικού προϋπολογισμού είναι πολλές και διαφορετικές. Και αφού εδώ πρόκειται για απλά ένα άρθρο και όχι εκπαιδευτικό σεμινάριο, σας δίνω πιο κάτω την δική μας φόρμουλα και τα τρία στάδια τα οποία διανύουμε για την σωστή, κατά την δική μας πάντα άποψη, αξιοποίηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού.
Στάδιο 1: Καμπάνιες διαδραστικότητας με γενική (ανοικτή) στόχευση στο κοινό που θεωρούμε εμείς θα ενδιαφέρεται διαχωρίζοντας το με βάση την ηλικία, το φύλο, την περιοχή, κ.α.
Στάδιο 2: Καμπάνιες επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα (όπου και όταν υπάρχει) και καταγραφή των δεδομένων μέσα από των κώδικα Facebook Pixel.
Στάδιο 3: Καμπάνιες επαναστόχευσης (Remarketing) στο κοινό το οποίο έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον μέσα από την διαδραστικότητα στο περιεχόμενο σας ή έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας.
Σε κάθε στάδιο όπως περιγράφεται πιο πάνω, θα χρειαστεί να δημιουργήστε το ανάλογο περιεχόμενο για το κοινό το οποίο στοχεύετε. Και για να βοηθήσω σας συμβουλεύω το εξής,
Χρησιμοποιήστε την ενσυναίσθηση σας και κρίνετε το περιεχόμενο σας σαν πελάτης ή σαν χρήστης του διαδικτύου που πιθανών να αντιμετωπίζατε το περιεχόμενο σας. Αν αυτό εγκρίνεται, τότε προχωρήστε στη δημοσίευση του.
Καλές δημοσιεύσεις και καλή επιτυχία.