Ontime


Αξιοποίηση διαφημιστικού προϋπολογισμού στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

10 Sep, 2021 | Advertising, Business, Social Media

Το σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και γενικά το διαδίκτυο σαν μέσο ή πλατφόρμα διαφήμισης και επικοινωνίας έναντι στα άλλα παραδοσιακά μέσα, είναι ο ελάχιστος οικονομικός προϋπολογισμός που απαιτείται για να ξεκινήσει κάποιος τη δική του καμπάνια.

Τα πλεονεκτήματα βεβαίως των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και του διαδικτύου γενικά είναι πολύ περισσότερα όπως η αμεσότητα, η δυνατότητα συγκεκριμένης στόχευσης, τα μετρήσιμα αποτελέσματα, η δυνατότητα μετατροπής του ακόλουθου σε πελάτη, το κτίσιμο δημοσίων σχέσεων, η συλλογή πληροφοριών και στοιχεία πελατών, η εξυπηρέτηση πελατών και πολλά άλλα.

Να μου επιτρέψεις στις πιο κάτω γραμμές να εστιάσουμε την ανάλυση μας στο μεγαλύτερο προβληματισμό που λογικά και ανθρώπινα έχουν όλοι οι επιχειρηματίες και υπεύθυνοι Μάρκετινγκ, που δεν είναι άλλος από τον οικονομικό προϋπολογισμό που χρειάζεται μία επιχείρηση για να διαφημιστεί σωστά στο διαδίκτυο.

Η απάντηση είναι πολύ απλή! Όσο και αν διαθέτεις είναι αρκετά!

Το πιο πάνω βασίζεται στην εύκολη φόρμουλα με την μέθοδο της δυνατότητας, γνωστή και ως All you can afford. Η διαφορά μεταξύ ενός προϋπολογισμού των €100/μήνα με τα €1,000/μήνα είναι καθαρά στην δυνατότητα των διαφημιστικών κινήσεων και ενεργειών που σου δίνει ο κάθε προϋπολογισμός. Προφανώς με €100/μήνα έχεις την δυνατότητα να κάνεις μόλις 1-2 πολύ συγκεκριμένες κινήσεις, ενώ αντιθέτως με €1,000/μήνα μπορείς να δημιουργήσεις μια ποικιλία από διαφημίσεις, με διαφορετικό περιεχόμενο, σε διαφορετικές πλατφόρμες, διαφορετική στόχευση και διαφορετικά αποτελέσματα.

“Πόσα εν καλά για να διαφημίσω την εταιρεία μου”?

Η δημοφιλέστερη ερώτηση σε κάθε περίπτωση και για τον ακριβή υπολογισμό του διαφημιστικού σας προϋπολογισμού θα χρειαστεί να προσλάβετε κάποιον ειδικό, κατά πάσα πιθανότητα έναν Σύμβουλο Επιχειρήσεων που εξειδικεύεται στον τομέα των οικονομικών. Και επειδή μάλλον δεν θα το κάνετε, συνεχίστε να διαβάζετε τις πιο κάτω γραμμές.

Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που λέει το εξής,

“Ο οικονομικός προϋπολογισμός μάρκετινγκ πρέπει να είναι ένα ποσοστό των εσόδων σας. Ο βασικός κανόνας είναι ότι οι εταιρείες πρέπει να ξοδεύουν μεταξύ 2-5% των εσόδων τους (βλέπε τζίρος) στο μάρκετινγκ.”

Όταν καταλήξεις στον ετήσιο σου προϋπολογισμό, διαιρείς διά 12 μήνες και έτσι υπολογίζεις τον μηνιαίο σου budget. Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσουμε σε ποιες πλατφόρμες θα αξιοποιήσουμε τον προϋπολογισμό μας. Δείτε την πιο κάτω λίστα που βασίζεται καθαρά στην προσωπική άποψη του γραφών.

  • €1 – €300 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση στο Facebook (με χρήση του Instagram σαν διαφημιστικό placement).
  • €301 – €500 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media με εξειδικευμένες καμπάνιες σε κάθε πλατφόρμα.
  • €501 – €800 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media και καμπάνιες στην Google (είτε Search ή Display)
  • €801 – €1000 μηνιαίως – Προϋπολογισμός για διαφήμιση γενικά στα Social Media και καμπάνιες στην Google (Search και Display)
  • €1000+ – Όλα τα πιο πάνω συν επιπλέον ενέργειες στα παραδοσιακά μέσα όπως ραδιόφωνο, πινακίδες, περιοδικό, portals, κ.α.

Ο διαφημιστικός προϋπολογισμός κάθε μήνα δεν χρειάζεται να είναι ο ίδιος. Αφού καταλήξουμε στο ετήσιο budget, μπορούμε τους μήνες που έχουμε λιγότερο ανάγκη να εξοικονομήσουμε ένα ποσό και να το αξιοποιήσουμε τους μήνες που το έχουμε περισσότερη ανάγκη την διαφήμιση.

Πως αξιοποιώ τον διαφημιστικό μου προϋπολογισμό?

Η απάντηση είναι πολύπλευρη και οι επιλογές αξιοποίησης του διαφημιστικού προϋπολογισμού είναι πολλές και διαφορετικές. Και αφού εδώ πρόκειται για απλά ένα άρθρο και όχι εκπαιδευτικό σεμινάριο, σας δίνω πιο κάτω την δική μας φόρμουλα και τα τρία στάδια τα οποία διανύουμε για την σωστή, κατά την δική μας πάντα άποψη, αξιοποίηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού.

Στάδιο 1: Καμπάνιες διαδραστικότητας με γενική (ανοικτή) στόχευση στο κοινό που θεωρούμε εμείς θα ενδιαφέρεται διαχωρίζοντας το με βάση την ηλικία, το φύλο, την περιοχή, κ.α.

Στάδιο 2: Καμπάνιες επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα (όπου και όταν υπάρχει) και καταγραφή των δεδομένων μέσα από των κώδικα Facebook Pixel.

Στάδιο 3: Καμπάνιες επαναστόχευσης (Remarketing) στο κοινό το οποίο έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον μέσα από την διαδραστικότητα στο περιεχόμενο σας ή έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας.

Σε κάθε στάδιο όπως περιγράφεται πιο πάνω, θα χρειαστεί να δημιουργήστε το ανάλογο περιεχόμενο για το κοινό το οποίο στοχεύετε.  Και για να βοηθήσω σας συμβουλεύω το εξής,

Think like a customer first.

Χρησιμοποιήστε την ενσυναίσθηση σας και κρίνετε το περιεχόμενο σας σαν πελάτης ή σαν χρήστης του διαδικτύου που πιθανών να αντιμετωπίζατε το περιεχόμενο σας. Αν αυτό εγκρίνεται, τότε προχωρήστε στη δημοσίευση του.

Καλές δημοσιεύσεις και καλή επιτυχία.

Related Articles

Ventus Performance Wear | Χειμερινή Συλλογή 2021/22

Ventus Performance Wear | Χειμερινή Συλλογή 2021/22

H Ventus Performance Wear είναι το νέο brand που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα action and performance sports και στο παρόν στάδιο, με το άθλημα της ποδηλασίας δρόμου (road cycling). Η πρώτη καλοκαιρινή συλλογή του brand ξεκίνησε το ταξίδι της στα μέσα του καλοκαιριού...

Στρατηγική Μάρκετινγκ: Γιατί και πως μας είναι αναγκαία.

Στρατηγική Μάρκετινγκ: Γιατί και πως μας είναι αναγκαία.

Είμαι βέβαιος ότι αν ρωτηθούν 5 διαφορετικά σχετικά άτομα τι σημαίνει ο όρος Στρατηγική Μάρκετινγκ θα πάρουμε 5 διαφορετικές απαντήσεις που στην τελική μέσα από μία σύντομη και εποικοδομητική συζήτηση θα έχουν την ίδια κατάληξη. Στις πιο κάτω γραμμές, δίνω την δική...

Γιατί το TikTok είναι σημαντικό για το brand σου;

Γιατί το TikTok είναι σημαντικό για το brand σου;

Ότι γνωρίζεις και πράττεις για δημιουργία περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξέχασε το. Καλωσόρισες στον κόσμο του TikTok. Tην πλατφόρμα που δεν επιβραβεύει το απρόσωπο και χωρίς να δίνει αξία στον χρήστη περιεχόμενο.  Είμαστε marketers και μία σημαντική...

Pin It on Pinterest

Share This