Ontime


Διαχείριση αλλαγών στον εργασιακό χώρο

22 Apr, 2020 | Business

Η διαχείριση των αλλαγών σημαίνει διαχείριση του φόβου των ανθρώπων. Η αλλαγή είναι φυσική και πολλές φορές ευεργετική, ωστόσο, η αντίδραση των ανθρώπων στην αλλαγή είναι απρόβλεπτη και μπορεί να είναι παράλογη. Η αλλαγή είναι διαχειρίσιμη, αν την διαχειριστεί κάποιος σωστά.

Τίποτα δεν είναι τόσο ενοχλητικό για τους ανθρώπους όσο η αλλαγή. Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να προκαλέσει αποτυχίες, απώλεια παραγωγής ή πτώση της ποιότητας της εργασίας. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι τόσο σημαντικό για την επιβίωση του οργανισμού όσο και η αλλαγή. Η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα οργανισμών που δεν έχουν αλλάξει και είναι πλέον εξαφανισμένοι. Το μυστικό για την επιτυχή διαχείριση της αλλαγής, από τη σκοπιά των εργαζομένων, είναι ο ορισμός και η κατανόηση.

Η αντίσταση στην αλλαγή προέρχεται από το φόβο του άγνωστου ή από την προσδοκία της απώλειας. Η κατευθυντήρια δύναμη της αντίστασης ενός ατόμου στην αλλαγή είναι το πώς αντιλαμβάνεται την αλλαγή, όπως επίσης και το πόσο καλά είναι εξοπλισμένος για να αντιμετωπίσει την αλλαγή.

Ο βαθμός αντοχής ενός ατόμου στην αλλαγή εξαρτάται από το αν αντιλαμβάνεται την αλλαγή ως καλή ή κακή και πόσο σοβαρή αναμένει ότι θα είναι η επίδραση της αλλαγής. Η απόλυτη αποδοχή του για την αλλαγή είναι μια συνάρτηση της αντίστασης που έχει το άτομο και της ποιότητας των δεξιοτήτων αντιμετώπισης και του συστήματος υποστήριξής του.

Η διαχείριση της αλλαγής απαιτεί την επιδέξια ηγεσία τόσο της αλλαγής, όσο και των ανθρώπων που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από αυτήν. Ακολουθούν έξι τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης των αλλαγών στο χώρο εργασίας.

1. Δημιουργία ενός πλάνου

Η αλλαγή είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, την επέκταση και να ενδυνάμωση τους, ωστόσο αποτελεί ένα κρίσιμο στάδιο σωστής αντιμετώπισης. Ένα επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να διευκρινίσει τους στόχους, τις αγορές και ένα στόχο και πώς αυτά τα πράγματα πρόκειται να αλλάξουν. Ένα σχέδιο διαχείρισης αλλαγών πρέπει να διατυπώνει με σαφήνεια τους τομείς της επιχείρησης που πρόκειται να επηρεαστούν και τον αντίκτυπο στους πελάτες, τους προμηθευτές, τους ενδιαφερόμενους και τους υπαλλήλους.

2. Προσδιορισμός Στόχου

Οι εργαζόμενοι θα είναι πιο παραγωγικοί με συγκεκριμένους στόχους που είναι εφικτοί. Πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν τους ρόλους που διαδραματίζουν στην επίτευξη των νέων στόχων και τι θα σημαίνει για αυτούς, τους συναδέλφους τους, και το αποτέλεσμα μόλις επιτευχθούν οι στόχοι.

Είναι σημαντικό να είμαστε σε θέση να διατυπώνουμε στους υπαλλήλους πού βρίσκεται η εταιρεία τώρα και που βλέπουμε την εταιρεία στο μέλλον. Οι εργοδότες θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να διατυπώσουν γιατί η εταιρεία πρέπει να αλλάξει και πού πρέπει να γίνει η αλλαγή αυτή, είτε λόγω μετατόπισης δυνάμεων της αγοράς, νέων ευκαιριών, οικονομικών ζητημάτων ή μιας νέας στρατηγικής προσέγγισης.

3. Προσδιορισμός της αλλαγής

Η αλλαγή συχνά δεν διατυπώνεται πλήρως στην αρχή μιας διαδικασίας διαχείρισης αλλαγών. Λόγω της επαναληπτικής φύσης της αλλαγής, μπορεί να είναι απαραίτητο όχι μόνο να ορίσετε την αλλαγή στην αρχή, αλλά να επαναπροσδιορίσετε την αλλαγή σε διάφορα βήματα στην πορεία. Οι ενημερώσεις πρέπει να παρέχονται συχνά για να μετριάζουν τις φήμες, να απαντούν σε ερωτήσεις και να παρέχουν διαβεβαίωση. Όσο πιο γρήγορα γίνεται η αλλαγή τόσο πιο συχνές πρέπει να είναι οι ενημερώσεις.

4. Δώσε πίστωση σε παρελθοντικές δουλειές

Πολύ συχνά, οι παλιές πολιτικές, τα προγράμματα, οι στρατηγικές και η εργασία απορρίπτονται, καθώς ξεδιπλώνεται μια νέα κατεύθυνση. Για υπαλλήλους που εργάστηκαν σκληρά σε αυτά τα αντικείμενα, αυτό μπορεί να είναι ένα μεγάλο χαστούκι στο πρόσωπο, να διαβρώσει το ηθικό και να οδηγήσει σε περισσότερη ανησυχία. Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου αλλαγής, οι ηγέτες πρέπει να αναγνωρίσουν ότι τέτοιες εργασίες συνέβησαν, ήταν σημαντικές και είχαν νόημα. Οι υποτιμημένοι υπάλληλοι θα έχουν πιο δύσκολο χρόνο να υιοθετήσουν νέες πρωτοβουλίες.

5. Συντονισμός προκλήσεων

Όλες οι αλλαγές έρχονται με τον κίνδυνο του άγνωστου, της αβεβαιότητας και άλλων πιθανών προκλήσεων. Είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να είναι προληπτικές όσον αφορά τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν. Ακόμη και αν οι προκλήσεις αυτές δεν έχουν προσδιοριστεί και σχεδιαστεί πλήρως, είναι μια καλή κίνηση να προσπαθήσουμε να συζητήσουμε τις πιθανές προκλήσεις, το φάσμα αυτών των προκλήσεων και τι θα κάνει ή θα πράξει η εταιρεία για να τις αντιμετωπίσει.

6. Ενεργητική Ακρόαση

Οι εργαζόμενοι θα έχουν πολλές ερωτήσεις, ιδέες, και συναισθήματα. Είναι σημαντικό για τους εργοδότες, να ακούν ανοιχτά και ενεργά αυτές τις ανησυχίες, να τις επικυρώνουν και να τις αντιμετωπίζουν όσο το δυνατόν καθαρότερα και ειλικρινέστερα. Ακόμα κι αν δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες τους, είναι σημαντικό να εκφράσετε ότι οι ανησυχίες των εργαζομένων έχουν ακουστεί και θα αντιμετωπιστούν αργότερα.

Η διαχείριση της αλλαγής σημαίνει στενή συνεργασία με τους υπαλλήλους και καθορισμός σαφών στόχων σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης της αλλαγής.

Η διαχείριση του κόσμου μέσω μιας περιόδου αλλαγής απαιτεί τέχνη, διαίσθηση, ικανότητα, ισχυρή ακρόαση και αποτελεσματική επικοινωνία. Όταν γίνει σωστά, η διαχείριση αλλαγών μπορεί να βοηθήσει έναν ηγέτη να αποκτήσει σεβασμό και εμπιστοσύνη από τους υπαλλήλους του. Αν η διαχείριση δεν γίνει αποτελεσματικά, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οργάνωση και τους ανθρώπους της.

Related Articles

Ventus Performance Wear | Χειμερινή Συλλογή 2021/22

Ventus Performance Wear | Χειμερινή Συλλογή 2021/22

H Ventus Performance Wear είναι το νέο brand που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα action and performance sports και στο παρόν στάδιο, με το άθλημα της ποδηλασίας δρόμου (road cycling). Η πρώτη καλοκαιρινή συλλογή του brand ξεκίνησε το ταξίδι της στα μέσα του καλοκαιριού...

Αξιοποίηση διαφημιστικού προϋπολογισμού στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Αξιοποίηση διαφημιστικού προϋπολογισμού στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και γενικά το διαδίκτυο σαν μέσο ή πλατφόρμα διαφήμισης και επικοινωνίας έναντι στα άλλα παραδοσιακά μέσα, είναι ο ελάχιστος οικονομικός προϋπολογισμός που απαιτείται για να ξεκινήσει κάποιος...

Στρατηγική Μάρκετινγκ: Γιατί και πως μας είναι αναγκαία.

Στρατηγική Μάρκετινγκ: Γιατί και πως μας είναι αναγκαία.

Είμαι βέβαιος ότι αν ρωτηθούν 5 διαφορετικά σχετικά άτομα τι σημαίνει ο όρος Στρατηγική Μάρκετινγκ θα πάρουμε 5 διαφορετικές απαντήσεις που στην τελική μέσα από μία σύντομη και εποικοδομητική συζήτηση θα έχουν την ίδια κατάληξη. Στις πιο κάτω γραμμές, δίνω την δική...

Pin It on Pinterest

Share This